Coeziune Economica si Sociala Dezvoltarea Resurselor Umane in Contextul Restructurarii Industriale

EUROMASTER    

RO.007.02.01.01.0291

CURSURI POSTUNIVERSITARE CU RECUNOASTERE RECIPROCA A DOUA DIPLOME (EUROMASTER)

     

 

Despre Proiect Parteneri Obiectiv Activitati Cursuri Raport
 

        1. Activitati la nivel institutional

 

1.1  Infiintarea Biroului de Integrare Europeana in cadrul Departamentului International de Studii Europene, Universitatea Dunarea de Jos din Galati.

Obiectivele activitatii biroului sunt legate de etapele ce trebuie parcurse in procesul de integrare europeana din punct de vedere al invatamantului superior: recunoastere reciproca a cursurilor si diplomelor, organizarea de cursuri cu dubla recunoastere, armonizarea sistemului de credite etc.

Misiunea principala a acestui organism este sa coordoneze eforturile Universitatii Dunarea de Jos din Galati cu cele ale partenerilor din tarile UE pentru abordarea graduala si coerenta a problematicii prin proiecte comune.

Structura acestui birou este:

-1 coordonator birou;

-1 specialist pe probleme de strategii si politici educationale europene;

-1 specialist pe strategii si politici de dezvoltare nationala, regionala si locala;

-1 specialist pe probleme de compatibilitate curriculara si sisteme de credit;

-1 specialist pentru invatamantul socio-economic, juridic si litere;

-1 specialist pentru invatamantul tehnic;

-1 specialist pentru formare continua, invatamant deschis la distanta si utilizarea ICT (Tehnologiile Informatiei si Comunicarii);

Activitatea in cadrul biroului nu va fi retribuita, membrii fiind cuprinsi si in activitatile didactice desfasurate sub egida Departamentului International de Studii Europene.

1.2  Stabilirea Programului Strategic al Biroului, cat si a Planului de Actiune pe anii 2002-2003.

1.3  Stabilirea Consiliului de Coordonare a cursurilor, cu urmatoarele atributii:

-    organizarea de vizite si discutii la partenerul francez pentru documentare;

-    participarea la consultari si discutii cu reprezentantii partii franceze privind toate detaliile legate de organizarea cursurilor (prezentate in continuare);

-    organizarea modului de selectare a candidatilor;

-    intocmirea planurilor de invatamant si a programelor analitice ale cursurilor ce se vor desfasura in Romania;

-    organizarea modului de desfasurare a modulelor;

-    integrarea metodelor moderne (ICT) in activitatea didactica desfasurata;

-    organizarea desfasurarii stagiilor de practica;

-    stabilirea modului de jurizare a sustinerii disertatiilor si a juriului;

-    obtinerea aprobarilor necesare recunoasterii cursurilor si acordarii diplomelor:

-          de la nivelul universitatii;

-          de la nivelul MEC din Romania;

- organizarea acordarii diplomelor;

- modului de rezolvare a altor probleme organizatorice.

Componenta Consiliului de coordonare a cursurilor:

a)      1 presedinte al Consiliului de Coordonare;

b)      1 director de proiect;

c)      1 director executiv de proiect;

d)      2 directori de studii (pentru cele doua specializari);

e)      2 coordonatori de stagii;

f)        2 specialisti in resurse umane (in sectoarele Administratie Publica Locala si in Domeniul IMM-urilor);

g)      1 secretar (va fi si secretar-asistent manager al proiectului).

Activitatea in cadrul Consiliului de Coordonare a cursurilor, respexctiv a Biroului proiectului nu va fi retribuita, membrii fiind cuprinsi si in activitatile didactice desfasurate sub egida Departamentului International de Studii Europene (exceptie fac pozitiile c, d, e, f, g-a se vedea si act. 11.3).

1.4  Stabilirea graficului actiunilor si a responsabilitatilor fiecarui membru.

1.5            Conceperea si realizarea activitatilor celor doua organisme in concordanta cu Planurile National si Regional de Dezvoltare Economica si Sociala, cu prioritatile stabilite pentru Romania de catre UE in faza de pre-aderare, respectiv cu Planul Strategic de Dezvoltare a Universitatii.

 

   2. Ativitati premergatoare desfasurarii cursurilor

 

2.1.          Dezvoltarea unui stagiu de 7 zile in Franta prin mobilitatea a 10 membri ai Consiliului de Coordonare a cursului, ai Biroului de integrare Europeana si a altor cadre didactice romane participante la proiect pentru documentare si pregatirea cursurilor (in scopul atingerii obiectivelor prezentate in continuare).

2.2.    Documentare privind:

  - modul de selectare a candidatilor;

  - planurile de invatamant si programele analitice ale cursurilor tinute in Franta;

  - modului de organizare a modulelor, respectiv de desfasurare a acestora;

  - metodele didactice moderne utilizate;

  - modul de organizare si desfasurare a stagiilor de practica;

  - modului de jurizare a sustinerii disertatiilor;

  - rezolvarea altor probleme organizatorice.

2.3.    Realizarea, in colaborare cu reprezentantii partenerului francez, a:

-    planurilor de invatamant ale cursurilor;

-    programelor analitice ale modulelor si ale stagiilor de practica;

-    graficului de desfasurare modulelor;

-    programarii cadrelor didactice din Franta si Romania in cadrul activitatilor, respectiv a graficului de mobilitati a profesorilor francezi in Romania;

-    graficului de desfasurare a stagiilor de practica. 

2.4.          Aprobarea de catre ambele institutii de invatamant superior a planurilor de invatamant si a programelor analitice aferente.

2.5.          Aprobarea de catre autoritatile nationale competente in eliberarea diplomelor (Ministerele Invatamanului din cele doua tari) a planurilor de invatamant si a programelor analitice aferente.

 

   3. Selectarea studentilor pentru cele doua cursuri

 

3.1. Stabilirea juriului de selectie a candidatilor.

3.2. Stabilirea criteriilor de selectie a candidatilor.

3.3. Desfasurarea preselectiei candidatilor in fiecare judet.

3.4. Desfasurarea selectiei candidatilor.

 

4. Desfasurarea modulelor predate in Romania de catre

    profesori din Franta si Romania.

 

4.1. Stabilirea orarului de desfasurare a modulelor.

4.2. Asigurarea tuturor mijloacelor multimedia necesare desfasurarii cursurilor, inclusiv prin desfasurarea de teleconferinte.

4.3. Desfasurarea efectiva a modulelor de cursuri.

4.4. Evaluarea activitatilor desfasurate in cadrul cursurilor.

 

            5. Organizarea si desfasurarea stagiilor de practica

 

5.1. Stabilirea graficului activitatilor din cadrul stagiilor de practica in Romania si Franta.

5.2. Selectarea participantilor la stagiile de practica in Franta.

5.3. Desfasurarea activitatii din cadrul stagiilor de practica.

5.4. Evaluarea activitatii din cadrul stagiilor de practica.

           

            6. Organizarea pregatirii si sustinerii disertatiei

 

6.1. Stabilirea tematicilor lucrarilor de disertatie.

6.2. Stabilirea juriului international de sustinere a lucrarilor de disertatie.

6.3. Sustinerea examenului de disertatie.

6.4. Acordarea titlului si diplomelor DESS pentru absolventii cursului.

6.5. Acordarea titlului si diplomelor de MASTER pentru absolventii cursului.

 

            7. Asigurarea suportului documentar pentru curs

 

7.1. Stabilirea bibliografiei minimale, a modului de asigurare a acesteia si a modalitatilor in care aceasta va fi pusa la dispozitia cursantilor.

7.2. Achizitionarea si multiplicarea materialului bibliografic necesar (tiparit si sub forma electronica).

7.3. Asigurarea traducerii si multiplicarii selective a unei parti din suportul bibliografic.

Obs. Aceste activitati vor fi doar organizate de catre consortiul proiectului, nu si finantate de catre proiect. Suportul de curs se va pregati si multiplica de catre serviciile specializate ale S ca activitate in afara proiectului si se vor distribui participantilor contra cost, ca orice alt material didactic universitar.

 

          8. Evaluarea rezultatelor proiectului

 

8.1. Evaluarea realizarii obiectivelor tangibile (cuantificabile) prezentate in cap.  „1.5 Obiective”, prin inventarierea nivelului de realizare a indicatorilor cantitativi.

8.2. Centralizarea, prelucrarea si interpretarea rezultatelor actiunilor de evaluare aferente tuturor activitatilor de instruire 4, 5.

8.3. Evaluarea continua (lunara) a stadiului de realizare a Planului de actiune 1.9.

8.4. Centralizarea, prelucrarea si interpretarea rezultatelor activitatilor 1,2,3,6,7,11.

8.5. Realizarea unui Raport privind rezultatele si succesele proiectului, care va fi publicat cu ajutorul mass media si Internet, fiind utilizat si pentru raportul final.

 

          9. Diseminarea rezultatelor

 

9.1. Toate activitatile proiectului, cat si rezultatele finale vor beneficia de publicitate pe parcursul desfasurarii si dupa implementare, conform celor aratate la act. 10.

9.2. Diseminarea materialelor de informare/instruire se va realiza conform celor aratate la activitatea 7.

9.3. Diseminarea rezultatelor activitatilor pregatitoare si de documentare se va realiza prin instruirea beneficiarilor finali ai cursurilor.

9.4. Deoarece membrii grupurilor tinta acopera toate judetele din cadrul regiunii SE, reprezentand mai multe institutii ale administratiei locale si persoane implicate in mediul economic, diseminarea se va face in relatiile de munca cu cei instruiti.

9.5. Ambele specializari (Administratie publica locala si Gestiunea Intreprinderilor Mici si Mijlocii) au in vedere atat formarea cadrelor deja active in domeniul administratiei publice locale/a administrarii IMM-urilor, cat si formarea acestora ca viitori posibili formatori.

 

          10. Publicitatea pe parcursul si la incheierea proiectului

 

10.1. Publicitate in presa locala/centrala, posturi locale/centrale radio/TV pentru intregul proiect, pe timpul desfasurarii si dupa implementare; se vor sublinia: etapele proiectului, impactul, locul si rolul in etapa actuala de dezvoltare a tarii, multiplicarea efectelor, succesele, aspectele cheie, managementul etc.

10.2. Se va crea o pagina web a proiectului cu link-uri pe paginile institutiilor interesate (MDP, Universitatea Dunarea de Jos din Galati, Consilii Judetene si Locale etc.).

10.3. Fiecare etapa a proiectului se va incheia cu o conferinta/comunicat de presa date de membrii Consiliului de coordonare.

10.4. Presa va fi invitata la festivitatea de decernare a diplomelor.

10.5. In toate actiunile de popularizare se va sublinia apartenenta proiectului si sursa de finantare (Programul Phare 2000-cu detalii; finantarea nerambursabila din partea CE). 

Copyright © Dunarea de Jos University